KDZ.EREĞLİ BRİÇ İHTİSAS VE SPOR KULUBÜ DERNEĞİ ( BISK )

Derneğimiz 17.07.1990 yılında Kdz.Ereğli'sinde kurulmuştur.

Fotoğrafım
Ad:
Konum: Erdemir Mühendisler Derneği, Kdz.Ereğli, Türkiye

14 Haziran 2009

Briç Yazıları

BRİÇTE KAPTANLIK MÜESSESESİ

Natürel sistemlerdeki en önemli ve temel konulardan biri de “ Kaptanlık” kavramıdır.Kaptan kelimesi, sözlük anlamındaki gibi, burada da “idare eden” demektir.Bir ortaklık iki kişiden oluştuğuna göre, ya biri, ya diğeri kaptanlığa hak kazanır. Böyle bir durum gerçekleştikten, kaptan belli olduktan sonra artık deklarasyonların rotasını çizmek, bir yön vermek ona düşer.

Peki, bu durum nasıl gerçekleşir?
Kaptan ne zaman belli olur?
Bu soruların cevabı, “ ortaklardan birisi limite olduğu olduğu anda “ olacaktır.
Limite olmak, elini dağılım ve puan açısından belli kalıplardan birisine sokarak göstermekle gerçekleşir.Limite olan; yani elini anlatmış olan oyuncunun ortağı “kaptan”, kendisi de “raportör” olur ve bundan sonraki görevi, kaptanın isteklerini yerine getirmektir.

Genellikle açan limite olduğundan, cevapçının kaptanlığı alması daha sık görülür.Açanın kaptan olduğu durumları şöyle sıralayabiliriz:

Cevapçı ilk cevabında SA deklare etmişse ( dengeli el, limite cevap)
Açanın rengine tutuş yapmışsa
Sıçramalı renk değiştirmişse (16-18 güç limitinde)

Bu durumlarda açan kaptan olur. Bunun dışındaki pozisyonlarda ise cevapçının kaptanlığı görülecektir. Açanın limite bir açış yaptığı durumlarda (SA açılışları, flannery, zayıf iki veya preemptive açışlar gibi), cevapçı hemen kaptan olacaktır. Açışta limite olmayan açan, eğer cevapçı limite olmamışsa, rebidinde limite olmaya çalışmalıdır. Bunu da rengini tekrar ederek SA rebid ederek, cevapçının rengini tutarak gerçekleştirir. Bu durumlarda tam bir limitasyon olayı gerçekleştiği için, cevapçı net bir şekilde kaptan olacaktır.

Her zaman bu kadar net kaptanlık ilişkisi görülmeyebilir.Açanın geniş limitlerde yaptığı rebidler biraz problem yaratır. Ekonomik yeni renk, jump veya reverse ile yeni renk söylemesi bu pozisyonlardandır.Cevapçı, yinede kaptan sayılırsa da, artık değişebilir bir durum söz konusudur ve cevapçı kendisini daha iyi limite olarak kaptanlığı açana bırakabilir. Ayrıca, açanın insiyatifine kalabilecek durumlar da söz konusu olabilir.

Genel olarak, Kaptan belli olduktan sonra yapılacak işler bellidir. Kaptanın görevleri içinde en önemlisi, ne oynanacağına ve kaç oynanacağına tespit etmektir. Bunu da raportöre sorarak, davet ederek, pas geçerek ve zon veya şlem söyleyerek gerçekleştirecektir.

Kaynak: Kdz.Ereğli Briç İhtisas ve Spor Kulübü Arşivi.

4 Comments:

Blogger Aytekin Taşdan said...

slm.HASAN TEKÇE adındaki şerefsize briçmi oynatıyorsunuz???

Cuma, Eylül 02, 2011 1:03:00 ÖÖ  
Blogger Aytekin Taşdan said...

Hasan Tekçe ye yolladığım mesaj:
annem kanser dedim..... aramadın????
malsahibi dükkanımdan atacak dedim.... aramadın????
dükkanımdan atıldım, 500 ytl veremedim diye...aramadın...
(BEN O DÜKKANA 7 SENE EVVEL 4.000 YTL HAVA PARASI VERMİŞTİM...???) ODA GİTTİ SAYENİZDE...????EKMEĞİMLE OYNADINIZ...????VE ARAMADIN?????
annem 3 defa kanser ameliyatı geçirdi ???aramadın ????

annemin evine benim borçlarım yüzünden haciz geldi dedim ???aramadın??? annemin yüzüne bakacak halim kalmadı dedim????aramadın???ANNEM BANA BİR DAHA BU EVE GELME DEDİ...HACİZDEN SONRA...aramadın...????ANNEM KANSER HASTASI VE SAYENİZDE NE HALE GELDİM???aramadın..???SEVDİĞİM İNSAN BENİ TERKETTİ...???aramadın????

sokakta kalıyorum dedim????aramadın????

bu kadarmı şerefsiz olur bir insan ???? o para benim hakkım ve ödesende ödemesende bu saatten sonra kıymeti kaldımı sence ???BEN HERŞEYİMİ KAYBETTİM ŞU AN...???

BU SAATTEN SONRA PARAMI YOLLASANDA BU DÜNYADA SANA HAKKIMI HELAL ETMİYORUM....ama yollayacaksınnnnn...YADA seni İstanbul a getirecek küfürler edeceğim...istersen...ama sana değil....tüm tanıdıklarına göndereceğim, bu küfürleri...belki seni arayıp ta sorarlar neden böyle bir şerefsilik yaptığını???

Cuma, Eylül 02, 2011 1:09:00 ÖÖ  
Blogger Aytekin Taşdan said...

Ben İstanbul Beyoğlunda bulunan ORTA DÜNYA BRİÇ SALONU'nun sahibiydim.HASAN TEKÇE VE ONUN GİBİ ŞEREFSİZLERİN YÜZÜNDEN SALONUMU KAPATMAK ZORUNDA KALDIM.

HASAN TEKÇE den 357 tl. alacağım var. Tam 4 sene oldu. Gerisini siz düşünün artık. Böyle şerefsizlerin adını briç camiasında görmek istemiyorum.Gerekeni yaparsanız sevinirim.Kendisine İstanbulda kaç kişiyi dolandırdığını bir sorun ? Bende merak ediyorum.

Cuma, Eylül 02, 2011 1:15:00 ÖÖ  
Blogger Aytekin Taşdan said...

Herkese şimdiden teşekkürler ediyorum.

Cuma, Eylül 02, 2011 1:18:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home